Ladda ner Flygbussarnas Android-app!
 

Vanliga frågor och svar – Flygbussarnas app

Hur sparar jag ett kontokort i appen?

För att spara ett kontokort i appen måste du vara inloggad. Säkerställ på profilsidan att du är inloggad. Knappen högst upp ska vara aktiv och grön. Det står också ”Inloggad”. Genomför sedan köpet som vanligt. På sidan där du skriver in dina kortuppgifter finns nu en ruta som du ska kryssa i ”Spara till min nästa betalning”. Du kan på detta sätt spara flera kontokort. Om du till exempel har ett privat kort och ett kort som du använder i jobbet.  


Hur loggar jag in i appen?

Det enda du behöver göra är att klicka på ”Logga in” på profilsidan i appen. Profilsidan når du genom att klicka på ikonen högst upp till höger i appen. Du loggar in via Facebook, Google eller med e-post och lösenord. 


Varför ska jag logga in/skapa ett konto?

När du loggar in/skapar ett konto så kan vi spara alla dina köp och biljetter. Vi kopplar köpen/biljetterna till den e-postadress du använder vid inloggningen och du kan nå dina biljetter från både appen och webbplatsen. 


Kan jag byta e-postadress i mitt konto?

Skicka ett ärende till Kundservice så hjälper de dig att ändra e-postadressen. 


Vad händer om jag inte skapar konto/loggar in?

Om du inte skapar ett konto/loggar in så har vi inte möjlighet att spara dina köp/biljetter på vår server. Det innebär att om du ominstallerar appen så kommer de inte att synas. Det är lätt att tro att man är inloggad eftersom köpen/biljetterna sparas lokalt i appen också, men bara så länge du inte ominstallerar appen. Säkerställ på profilsidan att du är inloggad.    


Jag har glömt mitt lösenord och försöker beställa ett nytt, men inget händer!

Glömt lösenord-funktionen fungerar enbart när du tidigare har loggat in med e-post och lösenord. Det fungerar alltså inte om du tidigare har loggat in med Facebook eller Google. Försöker du beställa ett nytt lösenord i dessa fall så kommer du inte att få ett mejl (även om det står att ett mejl har skickats). Lösenord för Facebook och Google hanterar du på dessa tjänsters webbplatser.

Det är lätt att tro att man är inloggad i appen fast man inte är det eftersom köp/biljetter sparas lokalt även utan inloggning. Säkerställ på profilsidan att du är inloggad. 


Hur når jag mina biljetter nu när de har försvunnit?

I samband med köpet skickar vi alltid ett biljettmejl till din angivna e-postadress (även om du inte är inloggad). Detta biljettmejl fungerar både som biljett och kvitto. Hittar du inte ditt mejl, kika i skräpposten där den ibland hamnar. Vi kan tyvärr inte föra över biljetter till konton som har skapats efter köpet. Om du behöver mer hjälp, vänligen besök vårt digitala forum