Flygbussarna bäst på service bland bussar

2013-04-11 16:30

Flygbussarna fick den högsta placeringen av bussbolagen i den årliga undersökningen ServiceScore. Detta i samband med att Flygbussarna utsågs till Sveriges näst bästa persontransportföretag på land.

– Vi är självfallet väldigt stolta över placeringen och det är extra roligt att se att vi kan kombinera låga priser med god service, säger Eva Tiséus, marknadschef på Flygbussarna.

ServiceScores årliga undersökning genomförs med ett riksrepresentativt urval via webbföretaget Cint. Över 2 000 konsumenter har svarat på frågor om hur olika företags service motsvarar deras förväntningar. Konsumenterna har också betygsatt servicenivån utifrån de förväntningar de har på branschen.

– Vi har många medarbetare som möter kunderna varje dag och de betyder väldigt mycket för hur vår tjänst upplevs. Resultatet av undersökningen ser vi som ett gott omdöme men också en inspiration att fortsätta jobba aktivt med att förbättra vår service ytterligare. Vårt mål är att få så nöjda kunder att de återkommer och fortsätter att välja oss som ett naturligt första val på väg mot sin flygresa, säger Eva Tiséus.

För att uppmuntra sina förare till att vara såväl serviceminded till att värna om miljön har Flygbussarna infört ett bonussystem. Bonusen bygger på arbetskompetens, säkerhet, kundbemötande och miljövänlig körning.

Jämför man de branscher som kartläggs i undersökningen placerar sig kategorin bussresor bättre än tågresor. Nominerade till utmärkelsen som bästa persontransportföretag på land var förutom Flygbussarna även Arlanda Express och Swebus. Undersökningen ServiceScore har genomförts inom 17 olika branscher där exempelvis även hotell, restaurang och telekom ingått.

Läs mer om undersökningen här.

Visa alla nyhetsarkiv