Nya funktioner på Flygbussarnas webbplats förenklar köpet

2016-11-24 07:23

Nu lanserar Flygbussarna en ny version av sin webbplats, med nya funktioner och uppdaterad design. Målet är att förenkla för kunden genom hela kundresan, från det första besöket på webbplatsen, till biljettköpet och validering av biljetten i bussen.

Den största förändringen är en ny inloggningsfunktion, som låter kunden skapa ett konto och logga in i samband med sitt köp av biljett. Kunden kan därefter få information om alla sina biljettköp på ”Mina sidor”.

– Inne på Mina sidor kan våra kunder få information om sina köpta biljetter, som till exempel hur många resor som finns kvar på en biljett och hur länge biljetten är giltig. Vårt nästa steg är att synka webbplatsen med appen så att man ser samma biljetter både i appen och på webbplatsen. förklarar Erika Westman, digital projektledare på Flygbussarna.

De nya funktionerna på webbplatsen medför också att det finns möjlighet att spara ett kontokort för att förenkla köpet ytterligare. Kunden behöver då inte fylla i sina kortuppgifter på nytt vid varje köp. Kortuppgifterna lagras säkert hos Dibs – Flygbussarnas partner för betallösningar.

– Vi arbetar kontinuerligt för att förenkla och förbättra för våra kunder, på alla plan. Vi hoppas att de här nya funktionerna på vår webbplats ska göra både nya och återkommande kunder glada och nöjda. Vi kan också lova fler smarta funktioner inom kort, säger Erika Westman.  

Visa alla nyheter