Flygbussarna har Stockholms mest nöjda resenärer 2019!

2019-05-21 12:18

Enligt en årlig undersökning från företaget Evimetrix toppar Flygbussarna listan med Stockholms mest nöjda resenärer, i jämförelse med flera andra företag inom transportbranschen.

I undersökningen har fler än 2 000 stockholmare fått betygsätta olika transportföretag på områden som lågt pris/bra erbjudande”, bra bokningslösningar, bra betalningslösningar, vänlig och hjälpsam personal, bekväma sittplatser, miljövänlighet, pålitlighet, säkerhet, tillgänglighet, trygghet, bra och informativ webbplats, håller tidtabell/punktlighet och turtäthet.
 
Transportföretag som är med i undersökningen är bland andra Arlanda Express, Flixbus, Nettbus, SJ och SL.
 
Undersökningen visar att de faktorer som påverkar den totala kundupplevelsen i stor grad är ”pålitlighet”, ”lågt pris/bra erbjudanden” och ”vänlig och hjälpsam personal”. På de första två punkterna ligger Flygbussarna högt över snittet och för ”vänlig och hjälpsam personal” får Flygbussarna högst betyg i hela branschen.
 
– Vi är jättestolta över topplaceringen och glada över att vårt pågående arbete mot en ännu bättre kundupplevelse ger resultat. Vi vet att våra förare och värdar har en stor del i att vi har så nöjda kunder och jag vill rikta ett stort tack till dem, säger Zakaria Abna-Aissa, affärschef för Flygbussarna i Stockholm.
 
Nytt för i år är att undersökningen också visar NPS (Net Promotor Score). NPS visar hur många av kunderna som är kritiker, neutrala eller ambassadörer. Enligt undersökningen är 40 procent av Flygbussarnas kunder ambassadörer.
 
Ett av våra mål inför nästa års undersökning är att få fler av våra neutrala resenärer att bli ambassadörer och rekommendera oss vidare. För att nå dit måste vi fortsätta satsa på digitalisering och ny teknik som förenklar och förbättrar kundupplevelsen för våra resenärer i alla delar av kundresan, säger Camilla Tienso, marknadschef på Merresor.
 
Så här gick undersökningen till:
Undersökningen genomfördes mellan vecka 3 och 7, 2019, i Userneeds internetpanel. Mätningen täcker in allmänheten över 18 år som är bosatta i Stockholms län. 2 041 respondenter deltog i undersökningen.
Visa alla nyheter