Flygbussarna får TripAdvisors Certificate of Excellence

2018-06-01 10:38

Flygbussarna har 2018 fått utmärkelsen Certificate of Excellence från TripAdvisor – världens största resesida på nätet.

Varje år i slutet av maj delar TripAdvisor ut utmärkelser till företag som under lång tid fått ihållande höga omdömen från sina kunder inne på resesidan TripAdvisor. Flygbussarna tillhör 2018 ett av de särskilt utvalda företagen som varje år får utmärkelsen.

– Vi är superstolta och glada över att ha fått den här utmärkelsen eftersom det är våra kunders omdömen som ligger till grund för den, säger Camilla Tienso, marknadschef på Merresor AB.

För att hålla koll på alla företag använder TripAdvisor en algoritm som enligt olika parametrar bedömer om ett företag ska få certifikatet eller inte. För att få ett certifikat krävs bland annat att företaget har funnits på TripAdvisor i minst 12 månader, har fått tillräckligt många omdömen och att omdömena är genomgående höga. 

Certifikaten gäller för ett år i taget, och sjunker kundnöjdheten på sidan så plockas stämpeln bort automatiskt. När ett företag har haft Certificate of Excellence i 5 år hamnar det på TripAdvisors ”Hall of Fame”.

– Flygbussarna har arbetat målmedvetet för att ge resenärerna en personlig och vänlig service i alla kundmöten. Nu har vi ännu en anledning att jobba hårt för att behålla utmärkelsen under 2019 och på sikt hamna på Hall of Fame-listan, säger Camilla Tienso.

Läs mer om Certificate of Excellence här

Visa alla nyheter