Flygbussvärd och resenärer vid bussen

Flygbussarna erbjuder den bästa servicen 2019 enligt undersökning

2019-06-05 14:43

Under tisdagen stod det klart att Flygbussarna försvarar sin förstaplats från förra året i ServiceScores stora serviceundersökning. I kategorin ”Transporter på land” får Flygbussarna åter igen de bästa omdömena från konsumenterna.

När företaget ServiceScore för åttonde året i rad mäter hur svenska konsumenter upplever servicen de får, är det åter igen Flygbussarna som får de högsta omdömena i klassen "Transporter på land".

Flygbussarna arbetar målmedvetet med att förbättra servicen i alla delar av kundresan. Det handlar om både det digitala mötet och mötet vid terminaler, flygplatser och ombord på bussen. Även kundservice har genomgått ett förbättringsarbete där resultatet är både snabbare och proffsigare återkoppling till kunden.

– Det här priset betyder jättemycket för oss. Vi är så stolta över våra kunders fina omdömen och det peppar oss att bli ännu bättre. Priset visar också hur våra förares och värdas omtanke om våra resenärer ger resultat, säger Camilla Tienso, marknadschef på Merresor.

Om undersökningen
Företaget ServiceScore utser för åttonde året i rad de företag, myndigheter och organisationer som är bäst på service. Vinnarna utses baserat på svaren från en riksrepresentativ undersökning där över 3000 personer i åldrarna 18 – 79 år har svarat på frågor kring hur de upplever olika företags servicenivå.

Visa alla nyheter